Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA podpisała umowy ze stacjami Canal+ i TVP w zakresie krajowych transmisji telewizyjnych rozgrywek w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021. Dzięki nowej, innowacyjnej konstrukcji pakietów mediowych wszystkie 296 meczów w roku będzie transmitowanych na platformie nc+, a jednocześnie TVP pokaże w telewizji otwartej aż 37 meczów – po jednym spotkaniu rozgrywanym w sobotę lub niedzielę w każdej kolejce. Będzie to 12 meczów pierwszego, 12 drugiego i 13 meczów trzeciego wyboru. Gwarantowana wartość kontraktów z nadawcami, obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego, ma osiągnąć rekordowy poziom blisko 250 mln zł na sezon. Tym samym Ekstraklasa z 11. miejsca wskoczy na 8. pozycję w Europie pod względem wartości praw mediowych. Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa S.A. oczekuje rekordowych wpływów finansowych w bieżącym sezonie 2018/2019. Według prognoz, spółka zarządzająca najwyższą klasą rozgrywkową w piłce nożnej w Polsce w sezonie 2018/2019 wypracuje 190 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 8% r/r i będzie najwyższym wynikiem w historii spółki. Zdecydowana większość tej kwoty, bo aż 167 mln zł, trafi bezpośrednio do akcjonariuszy – klubów Ekstraklasy i PZPN - w formie różnych świadczeń.