WOOK, ogólnopolska sieć oferująca dania kuchni azjatyckiej, otwiera swoją pierwszą restaurację w Poznaniu pod kultowym adresem - ul. Fredry 12. Jest to jednocześnie największy lokal tej sieci w Polsce. W poznańskim WOOKu przy stolikach ustawionych na kilku poziomach może zasiąść nawet 240 osób. Pierwsi goście już w najbliższą sobotę, tj. 21 maja, będą mogli spróbować takich smakołyków jak zupa kokosowa, pikantna kaczka z selerem czy smażone lody.

Nowa restauracja Sphinx w Opolu została otwarta w centrum handlowym Karolinka. Działa ona w segmencie casual dining, tj. restauracji oferujących codzienne smaczne posiłki wysokiej jakości, po niewygórowanych cenach, z pełną obsługą kelnerską. Obecnie w ramach sieci Sphinx działa 96 restauracji. Większość można znaleźć w centrach handlowych, a także przy największych ulicach miast. Restauracje Sphinx znajdują się również w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i we Francji.

Sfinks Polska, zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym kwartale br. wypracował ponad 41 mln zł przychodów skonsolidowanych, co stanowiło wzrost o 8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Po pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks osiągnęła zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 2,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej notowała na tym poziomie stratę w wysokości 1,8 mln zł. Po raz pierwszy od sześciu kolejnych kwartałów Sfinks wygenerował również dodatni wskaźnik EBITDA o wartości 1,9 mln zł, odnotowując tym samym poprawę o 5 mln zł w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. Ponadto, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku spółka o blisko 6,5 mln zł poprawiła wynik na poziomie netto – strata netto w pierwszym kwartale br. została ograniczona do 2,6 mln zł. Jeszcze w tym roku Sfinks planuje otwarcie ponad 30 kolejnych restauracji. Inwestycje w sieć mają zostać sfinansowane m.in. z emisji akcji, która rozpocznie się 30 maja.

Rozpoczęła się kampania promująca tegoroczną edycję Targów Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2011, która odbędzie się w dniach 5 i 6 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Kampania obejmie działania ATL, BTL oraz PR. Reklamy Targów Event pojawią się w prasie, a także na portalach internetowych i serwisach branżowych. Dodatkowo wydarzenie będzie promowane poprzez telemarketing oraz działania mailingowe. Aktualnie jest prowadzona kampania skierowana do potencjalnych wystawców, natomiast od czerwca rozpoczną się działania skierowane do zwiedzających. Obie kampanie realizuje organizator targów – spółka MT Targi, za działania PR-owe odpowiada natomiast firma Practum Consulting.

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – rozpoczyna ogólnopolski konkurs pod hasłem „WYGRYWAJ EGZOTYCZNE WYCIECZKI” organizowany we współpracy z Pepsi. Klienci Sphinksa, którzy do wybranego dania kupią dowolny napój z oferty Pepsi oraz stworzą najciekawsze hasło reklamowe dla marki Sphinx, będą mogli zdobyć vouchery na egzotyczną wycieczkę. Do wygrania w konkursie są także odtwarzacze iPod nano oraz bony o wartości 50 zł do wykorzystania w restauracjach Sphinx. Konkurs promowany będzie za pomocą materiałów BTL, mailingu oraz na fanpage’ach Sphinksa i Pepsi na Facebooku. Równolegle w sieci Sphinx rusza też kampania „PROMOCJA SMS – 20,30,50” umożliwiająca skorzystanie ze zniżek podczas wizyty w restauracji. Akcja SMSowa będzie reklamowana na najpopularniejszych portalach internetowych i serwisach społecznościowych. Konkurs potrwa do 26 czerwca, a promocja SMS do 30 czerwca 2011 r.  Za działania BTL wokół konkursu odpowiada agencja Masteam, komunikację PR poprowadzi Practum Consulting.

Po raz pierwszy w Polsce w centrum targowo-kongresowym MT Polska odbędzie się wystawa Auto Moto Eko 2011. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną różnorodne, aktualne propozycje i projekty ekologicznych pojazdów oraz najnowsze trendy w motoryzacji ukierunkowane na ochronę środowiska. Wystawie towarzyszyć będą również dyskusje projektantów i producentów odnośnie ekologii w przemyśle samochodowym. Auto Moto Eko 2011 zorganizowane zostaną w dniach 3-5 czerwca 2011 w Warszawie w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c.

Wojewoda Łódzki, Jolanta Chełmińska, wydała decyzję o zamknięciu stadionu Widzewa dla publiczności podczas najbliższego meczu z Zagłębiem Lubin. Powodem tej decyzji są zakłócenia porządku podczas ostatniego meczu z GKS Bełchatów „poprzez skandowanie  obraźliwych i wulgarnych haseł”. Na znak protestu wobec tej irracjonalnej decyzji klub rozważy zamknięcie stadionu także na kolejne mecze.

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinks Polska, właściciela sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Na jego podstawie spółka zamierza zaoferować akcjonariuszom blisko 14,9 mln akcji serii J z prawem poboru oraz wprowadzić do obrotu do 7,4 mln akcji serii I z prywatnej oferty dla banków w ramach konwersji części zobowiązań kredytowych na walory spółki. Prospekt zostanie opublikowany 16 maja. Łącznie z obu emisji Sfinks może pozyskać nawet ponad 120 mln zł.

WOOK – ogólnopolska sieć restauracji serwujących dania kuchni azjatyckiej – wprowadza nową kartę dań. Od 16 maja w menu będzie można znaleźć m.in. wołowinę z czarnym pieprzem, kaczkę w mandarynkach, rybę w sosie kokosowym oraz smażone lody. Ponadto, WOOK będzie oferował możliwość samodzielnego komponowania zestawów. Inną nowością jest pojawienie się specjalnego zestawu dla dzieci.

Po raz pierwszy w ramach WorldHotel 2011 odbędzie się konkurs dla wystawców na najlepszą ofertę targową organizowany przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP) oraz MT Targi. Zwycięzca konkursu otrzyma m.in. unikatowe logo „The Best of WorldHotel 2011”, a także pakiet promocyjny sponsorowany przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. IV Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011 odbędą się w dniach 5-7 października w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska, dokupił 20.605 akcji Sfinksa po cenie 5,75 zł za sztukę. Zakup akcji został zrealizowany jako ostatnia z trzech transakcji pakietowych zawartych z założycielem spółki, Tomaszem Morawskim, w ramach przejęcia od niego większego pakietu walorów spółki.

Sfinks Polska – operator sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – wprowadza nowe menu w restauracji Sphinx zlokalizowanej w czeskiej Pradze, Na Prikopie. Poza kultowymi daniami restauracji cieszącymi się niezmienną popularnością wśród klientów, w nowej karcie znajdą się wyjątkowe specjały kulinarne, m. in. szeroki wybór steków z najlepszej argentyńskiej hodowli angusa. Nowością w menu, unikatową w skali całej sieci Sphinx, jest wprowadzenie do karty tradycyjnych polskich dań.