W opinii 53% Polaków rodzime firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na rzecz MT Polska, organizatora targów China Expo Poland 2012. Wśród zwolenników polsko-chińskich relacji biznesowych 39% jest zdania, że współpraca z Chinami to możliwość przyciągnięcia do Polski dużych inwestycji i stworzenia nowych miejsc pracy. Badanie pokazuje też, że chińskie produkty cieszą się dużą popularnością - do ich nabywania przyznaje się 74% Polaków. Zdecydowanie najwięcej respondentów deklaruje, że najczęściej kupują wyprodukowane w Chinach odzież i obuwie – takiej odpowiedzi udzieliło 60% osób. Chińskich towarów nie zabraknie podczas targów China Expo Poland organizowanych w dniach 20-22 września w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Przez trzy dni ponad 200 chińskich producentów i eksporterów z wielu branż zaprezentuje polskim przedsiębiorcom tysiące produktów.

W restauracjach Sphinx, zarządzanych przez Sfinks Polska, pojawiło się nowe lifestylowe Sphinx Menu. Na jego okładce gości znany polski bramkarz, Jerzy Dudek, który w wywiadzie opowiada m.in. o kulinarnych fascynacjach, kadrze piłkarskiej i radzeniu sobie z presją. W najnowszym Sphinx Menu, dostępnym we wszystkich lokalach sieci w Polsce, nie brakuje również inspirujących przepisów, a także wspomnień z egzotycznych wycieczek.

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – wprowadza do menu nową sezonową ofertę dań pod hasłem „O kurka! Ale uczta”. Od 22 sierpnia w menu sieci pojawi się wkładka, w której znajdą się mięsne potrawy serwowane z kurkami w śmietanie.

Najciekawsze projekty maskotki Targów Event, jednego z najważniejszych wydarzeń dla branży w Polsce, zostaną wyłonione w konkursie organizowanym w ramach IV edycji Targów Event 2012. Na osoby, które zaprezentują najlepsze prace czekają wyjątkowe nagrody. Zwycięzca otrzyma voucher na dwuososbowy weekend w hotelu Zamek na Skale, gdzie czekać będzie szereg atrakcji. Za drugą lokatę przewidziano kurs kulinarny dla dwóch osób, a zdobywca trzeciego miejsca zostanie uhonorowany voucherem na organizację eventu dla 20 osób w warszawskim Budda Bag. IV Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2012 odbędą się w dniach 3-4 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Instrumenty wspierające eksport i dostępne środki dotacyjne zostaną zaprezentowane polskim przedsiębiorcom na konferencji „Wspomaganie finansowe eksportu do Chin” organizowanej 20 września na targach China Expo Poland 2012. Spotkanie odbędzie się w ramach Dnia Eksportera, kiedy prowadzone będą różnorodne prelekcje mające na celu wskazanie polskim firmom efektywnych sposobów wejścia na chiński rynek. Targi China Expo Poland odbędą się w dniach 20-22 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na targi oraz udział w konferencjach jest bezpłatny.

WOOK – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska, specjalizująca się w kuchni chińskiej – wprowadza nową promocję „Szklanka Pepsi gratis” organizowaną we współpracy z Pepsi. Na jej potrzeby przygotowano tysiące 0,2 litrowych szklanek do rozdania.  Akcja w restauracjach WOOK potrwa do 23 września.

Niezapomniana podróż do Państwa Środka, weekend w mazurskim hotelu Młyn Klekotki resort & spa, prawdziwie chińska uczta w chińskiej restauracji i wiele oryginalnych pamiątek – takie nagrody są do wygrania w konkursie „Moja podróż do Chin” organizowanym dla zwiedzających China Expo Poland 2012. By wziąć w nim udział należy podczas targów, do 21 września, odpowiedzieć na pytania dot. Chin i opisać znaną postać z Państwa Środka. Oprócz konkursu dla uczestników China Expo Poland planowanych jest wiele atrakcji, w tym pokazy i występy na scenie, a także liczne szkolenia i konferencje. Co więcej, na stoiskach zaprezentowana zostanie wszechstronna oferta chińskich producentów i eksporterów, począwszy od odzieży, obuwia czy upominków po meble i elementy wyposażenia wnętrz, a nawet materiały budowlane. II edycja China Expo Poland odbędzie się 20-22 września w warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c. Wstęp na targi jest bezpłatny.

Sphinx – sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska – rozpoczyna kampanie marketingowe wokół nowej odsłony promocji „Happy Hours” oraz nowo wprowadzanych ofert specjalnych „Szklanka gratis”, organizowanej we współpracy z Pepsi i „Orbit”, realizowanej przy udziale Wrigley. W kampaniach wokół nowych ofert wykorzystywane są materiały BTL - ulotki, plakaty, roll-upy i tzw. table standy. Dodatkowo informacje o promocjach znajdą się na stronie www.sphinx.pl oraz na profilu Facebook restauracji Sphinx, a w przypadku promocji „Szklanka gratis” również na fanpage’u Pepsi. Akcje wspierają też działania PR prowadzone przez Practum Consulting. Promocja „Happy Hours” rozpoczyna się 16 lipca, natomiast „Szklanka gratis” oraz „Orbit” ruszają 18 lipca.

Niebanalne pomysły na niezapomniane eventy i szereg produktów, usług czy rozwiązań potrzebnych do organizacji różnorodnych imprez – to wszystko zostanie zaprezentowane podczas tegorocznych Targów Event 2012. To jedyne w Polsce wydarzenie tego typu, które w całości jest dedykowane przedstawicielom branży eventowej. Będzie dla nich okazją do zdobycia cennej wiedzy na temat rozwijającego się w Polsce rynku wydarzeniowego, zweryfikowania aktualnych trendów i nawiązania cennych kontaktów biznesowych. Oprócz kompleksowej oferty produktów i usług, podczas targów nie zabraknie też spektakularnych pokazów atrakcji eventowych, które wzbogacą i ożywią niemal każde wydarzenie. IV Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów odbędą się w dniach 3-4 października w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

WOOK - sieć restauracji zarządzana przez Sfinks Polska, specjalizująca się w kuchni chińskiej - wprowadziła nowe propozycje na lunch. W ramach tej oferty klienci mogą zamówić jeden z pięciu zestawów z napojem w cenie 15 zł. Z promocji lunchowej w sieci WOOK można skorzystać od poniedziałku do piątku, do godz. 14:30.

Zwiększanie dostępu do alkoholu nie spowodowało wzrostu negatywnych zjawisk takich jak śmiertelność czy przemoc uliczna, a co więcej, od kilku lat obserwowany jest spadek spożycia alkoholu w przeliczeniu na osobę – to tylko niektóre wnioski z najnowszego raportu, podsumowującego skutki stopniowego łagodzenia polityki alkoholowej w Szwecji, który został zaprezentowany w Parlamencie Europejskim. Autorzy analizy podkreślają też potrzebę zweryfikowania dotychczasowego modelu dostępu do alkoholu w Szwecji i dalszej liberalizacji prawa antyalkoholowego. Raport przygotowała organizacja Timbro – szwedzki think tank, propagujący idee wolnorynkowe.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, uruchamia 27 czerwca dwie nowe restauracje Sphinx - w Zduńskiej Woli i Książu Wielkim. Lokale działają na zasadzie franczyzy i są to pierwsze restauracje sieci otwierane w tych miejscowościach. W pierwszym półroczu 2012 r. pod szyldem Sphinx powstało łącznie 7 nowych restauracji.