Co roku wskutek zatrucia alkoholem pochodzącym z nielegalnych źródeł umiera co najmniej 200 osób. Co ósmy Polak przyznaje się, że zdarza mu się kupować alkohol z przemytu - wynika z badania CBOS-u przeprowadzonego we wrześniu tego roku, jednak przemycany alkohol stanowi zaledwie 4 proc. nielegalnego rynku alkoholu. Blisko 90% to tzw. odkażanka wytwarzana z alkoholu przemysłowego przeznaczonego np. do produkcji płynu do spryskiwaczy lub podpałki do grilla i najczęściej sprzedawana w plastikowych butelkach od 1 do 5 l. Z badań laboratoryjnych alkoholu pochodzącego z nielegalnych źródeł wynika, że w 70-90% zawiera on substancje takie jak: rakotwórczy chloroform, izopropanol, dietylobenzyloamina, chlorki i chlorany, trujący glikol, a nawet śmiercionośny metanol, którego normy bywają przekroczone w co 10 przebadanej butelce ujawnionego nielegalnego alkoholu. Według szacunkowych danych Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego w 2010 r. nielegalny rynek wyrobów spirytusowych stanowił co najmniej 15% całego rynku alkoholi w Polsce, czyli ok. 17 mln litrów 100% alkoholu. Jego wartość to około 2 mld zł, a utracone przychody budżetu państwa z tego tytułu to ok. 1 mld zł. W celu ograniczenia szarej strefy alkoholu, w listopadzie tego roku Szef Służby Celnej i Komendant Główny Policji podpisali dokument „Współdziałanie organów Służby Celnej i organów Policji w zakresie zwalczania produkcji lub obrotu nielegalnym alkoholem – wskazówki metodyczne”.

Podczas IX Międzynarodowych Targów Infrastruktury Miejskiej i Drogowej Infrastruktura 2011, które odbyły się w dniach 15-17 listopada w Centrum MT Polska w Warszawie, swoją ofertę dotyczącą infrastruktury miejskiej i drogowej przedstawiło 117 wystawców z Polski i zagranicy. Podczas Targów dużą popularnością cieszyły się liczne konferencje i seminaria, w trakcie których eksperci podejmowali najbardziej aktualne tematy nurtujące branżę.  W tym roku po raz drugi już Minister Infrastruktury wręczył wybranym firmom specjalne nagrody Grand Prix.

RTS Widzew Łódź podpisał umowę z firmą Magellan, działającą na rynku usług finansowych dla sektora ochrony zdrowia. W ramach współpracy reklamowej z klubem Magellan m.in. oznakuje swoim logo widzewskie służby medyczne obecne w trakcie meczów. Z nowym partnerem biznesowym Widzew zrealizuje również akcję charytatywną na rzecz dzieci leczących się w łódzkich szpitalach.

RTS Widzew Łódź przedłużył kontrakt na kolejne dwa sezony z trenerem pierwszego zespołu, Radosławem Mroczkowskim. Obecna umowa obowiązywała do końca sezonu 2011/2012. W ramach nowego kontraktu szkoleniowiec Widzewa dodatkowo przejmie większość obowiązków związanych z funkcjonowaniem działu sportu w łódzkim klubie.

To wciąż głównie mamy zajmują się kupowaniem produktów dla niemowląt i małych dzieci – wynika z raportu A.pl Internet na temat zakupów spożywczych w sieci. Kobiety stanowią bowiem aż 75,7% kupujących tego typu produkty. Jedzenie i artykuły higieniczne dla niemowląt stanowią przy tym główną pozycję w koszyku zakupowym rodziców. Podczas jednorazowych odwiedzin w internetowym sklepie spożywczym wydają oni średnio 46 zł na produkty dla dziecka, co stanowi ponad 20% całych zakupów. To więcej niż na nabiał, chemię, wodę i napoje oraz mięso i wędliny. Średnia wartość całego koszyka klienta kupującego m.in. produkty dla dzieci w okresie od stycznia do października 2011 r. wyniosła 225 zł.

RTS Widzew Łódź rusza ze sprzedażą karnetów na rundę wiosenną sezonu 2011/2012. Do końca tygodnia będą one dostępne wyłącznie poprzez stronę internetową, a od 28 listopada również w kasach i oficjalnym sklepie Widzewa. Kibice posiadający karnety z rundy jesiennej do 23 grudnia będą mogli rezerwować swoje dotychczasowe miejsca na trybunach. Karnet obejmuje 7 spotkań, w tym 3 mecze hitowe z Ruchem Chorzów, Legią Warszawa i Lechem Poznań. Właściciele karnetów obejrzą jeden mecz hitowy gratis, a drugi w cenie zwykłego meczu. Klub oferuje również kibicom liczne zniżki, m.in. dla posiadaczy karnetów z ubiegłej rundy, kobiet, dzieci, studentów, seniorów czy w ramach promocji „Jest nas coraz więcej", które umożliwiają nabycie karnetów w atrakcyjniejszych cenach.

Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, rozpoczęła kampanię promocyjną pod hasłem „Na chłodne dni… ciepłe warzywa!”. W ramach akcji, która potrwa do końca roku, sieć reklamuje nowo wprowadzone do oferty zestawy z warzywami na ciepło. Kampania obejmuje materiały BTL – plakaty i wkładki do menu, a także promocję w serwisie Facebook i na stronie sphinx.pl. Akcja wsparta jest działaniami public relations.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, otworzył restaurację Sphinx w Szczecinie. Nowy Sphinx to pełnowymiarowa restauracja z obsługą kelnerską, która działa w modelu franczyzowym. Jest to drugi lokal tej sieci w Szczecinie, a jednocześnie 15 restauracja otwarta w tym roku przez spółkę.

Sfinks Polska - zarządzający sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - osiągnął od stycznia do września 2011 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednocześnie trzy pierwsze kwartały tego roku grupa zakończyła zyskiem brutto na sprzedaży w wysokości 7,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2010 r. notowano jeszcze stratę wynoszącą 1,2 mln zł. Ponadto, po trzech kwartałach br. Sfinks może się pochwalić dodatnim skonsolidowanym wynikiem EBITDA w wysokości 4,1 mln zł w porównaniu do -6,9 mln zł uzyskanych rok temu. Znaczącą poprawę w raportowanym okresie osiągnięto także w przypadku innych kluczowych kategorii finansowych – wyniku operacyjnego (o 77%) i wyniku netto (o 60%). Systematyczna poprawa wyników Sfinks Polska potwierdza utrwalenie się wzrostowego trendu sprzedaży w restauracjach oraz rosnącej rentowności grupy.

Aktualne oferty placówek przedszkolnych, najnowsze propozycje produktów i usług dla dzieci, profesjonalne porady lekarzy, a także liczne konkursy, gry i zabawy dla najmłodszych czekają na zwiedzających Targi Przedszkolaka, które odbędą się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Przez dwa dni wydarzeniu towarzyszyć będzie dodatkowo specjalna Strefa Niemowlaka z interesującą ofertą artykułów dla maluszków. Targi Przedszkolaka organizowane przez spółkę Expo4U odbędą się w najbliższy weekend w dniach 19-20 listopada.

Szeroki wybór produktów, usług i rozwiązań stosowanych w infrastrukturze miejskiej i drogowej przedstawi 115 wystawców z Polski i zagranicy podczas rozpoczynających się 15 listopada IX Targów Infrastruktura 2011. Obok wszechstronnego katalogu ofert dla branży budowlanej na zwiedzających czeka bogaty program konferencji i seminariów tworzony przy wsparciu instytucji rządowych i samorządowych oraz kluczowych organizacji branżowych. IX Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej Infrastruktura 2011 odbędą się w dniach 15-17 listopada w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na targi jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji na www.infrastruktura.info/rejestracja lub na miejscu podczas wydarzenia. Honorowy patronat nad tegoroczną edycją wydarzenia objęli Minister Infrastruktury, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy oraz Sejmowa Komisja Infrastruktury. Patronem merytorycznym targów jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Infrastruktura dla szybkich kolei, trakcje, tabor kolejowy, sterowanie ruchem czy zarządzanie logistyką – to wiodące tematy konferencji „Koleje dużych prędkości w Polsce”, która odbędzie się 15 listopada w ramach I Salonu Kolei Dużych Prędkości „SUPERKOLEJ 2011” organizowanego na Targach Infrastruktura 2011. Spotkanie zostanie przygotowane przez działający przy Komitecie Transportu Polskiej Akademii Nauk Zespół ds. Kolei Dużych Prędkości. Będzie to okazja do zaprezentowania prac naukowo-badawczych i inwestycji dotyczących projektu budowy linii kolejowej dla ruchu pasażerskiego do 360 km/h. I Salon Kolei Dużych Prędkości, którego celem jest promowanie budowy szybkich kolei w naszym kraju i IX Targi Infrastruktura 2011 odbędą się w dniach 15-17 listopada w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na targi jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji na www.infrastruktura.info/rejestracja lub na miejscu podczas wydarzenia.